Забраняват медийната реклама на хазарта Рекламата на хазартни игри в радио и телевизионни програми, в печатни произведения и електронни медии, включително електронни сайтове, както и на обществени места, включително фасади на сгради, се забранява. Изключение се допуска единствено за рекламата в медиите на игрите на държавния „Български спортен тотализатор“.
Това гласуваха единодушно депутатите от бюджетна комисия, които се събраха на извънредно заседание, за да гласуват на второ четене промени в Закона за хазарта. Законовите поправки приеха окончателно в пленарна зала, пак в последния априлски ден.
Държавното тото се оказа пропуснато в първоначалния вариант на законопроекта. „За разлика от частните хазартни оператори, които разполагат с печалбите си, тотото задължително разпределя печалбата си за спорт и култура и това е причината за него да има изключение“, обосноваха се от Комисията.
Разрешена остава рекламата на хазартни игри върху билбордове, като депутатите от бюджетната комисия стесниха кръга на допустимата на тях реклама - билбордовете не трябва да се на разстояние по-малко от 300 метра от училища, детски градини, университети, студентски общежития.
Реклама се допуска и върху фасадите на игралните зали и казина, върху спортна екипировка, спортни съоръжения, спортни зали, стадиони и басейни, материали или продукти на спортни федерации, клубове и сдружения и организации.
Депутатите гласуваха още забрана на игрални зали и казина в селища с под 10 000 жители като изключение се прави за курортите и пограничните селища. По данни на Министерството на финансите ограничението ще засегне 104 игрални зали в страната. Те обаче трябва да бъдат закрити в срок от три години. Отлагателният срок се налагал, защото инвестициите в игрални зали са големи и ако се налага веднага да бъдат затворени, държавата можело да бъде осъдена да плати за това.